«لاتاری»؛ قیصر وارد می شود!

نوشته شده توسط:ایلناز نسایی | ۰ دیدگاه

نوروز امسال با افزایش گروه های سینمایی،سینماروها یک فیلم بیشتر از نوروز ۹۶ برای انتخاب در اختیار خواهند داشت.هفت فیلم نوروز با سرگروهی پردیسهای سینمایی آزادی،کورش، زندگی، ماندانا و سینماهای استقلال، ایران و جوان به اکران می رسند.

=

نوروز امسال با افزایش گروه های سینمایی،سینماروها یک فیلم بیشتر از نوروز ۹۶ برای انتخاب در اختیار خواهند داشت.هفت فیلم نوروز با سرگروهی پردیسهای سینمایی آزادی،کورش، زندگی، ماندانا و سینماهای استقلال، ایران و جوان به اکران می رسند.

بر اساس آنچه تا لحظه تنظیم مطلب حاضر مشخص شده،«به وقت شام» به سرگروهی کورش، «لاتاری» به سرگروهی استقلال، «لونه زنبور» به سرگروهی ایران، «مصادره» به سرگروهی جوان، «فیلشاه» به سرگروهی آزادی، «خرگیوش» سرگروهی ماندانا و «فراری» به سرگروهی زندگی در اکران نوروز ۹۷ به نمایش در می آیند.

سه کمدی،دو درام اجتماعی،یک فیلم جنگی و یک انیمیشن ترکیب متنوع اکران نوروز امسال را رقم زده اند.در واقع شما به جز فیلمهای علمی تخیلی،نوروز ۹۷ از هر ژانری فیلم روی پرده خواهید دید! اکران این فیلمها از چهارشنبه ۲۳ اسفند آغاز خواهد شد و تا اواخر اردیبهشت ادامه پیدا می کند.

معرفی فیلمها به همراه برخی نکات حاشیه ای برای آنکه دستتان بیاید کدام فیلم بیشتر با سلیقه شما همخوانی دارد، هدف مطلب حاضر است.

«لاتاری» هرچند در جریان اکران های جشنواره ای اش، خیلی از طرفداران سینمای محمدحسین مهدویان و فیلمهایی چون «ایستاده در غبار» و «ماجرای نیمروز» را ناامید کرد،اما برای مردم بشدت هیجان انگیز و همراهی برانگیز و همچنین غم انگیز جلوه کرد.

غم انگیز از این حیث که به مسائلی چون اختلاف طبقاتی، فقر و مشکلات اقتصادی اشاره های صریحی دارد.خب! همین نکته و افزودن اینکه فیلم در چند روز اول جشنواره جزو منتخبهای مردم بود، می تواند یک اکران امیدوارکننده برایش در نوروز رقم بزند. بویژه وقتی بدانیم بخشی از ماجرای فیلم و یکی از کاراکترهایش حتی با «قیصر» مسعود کیمیایی مقایسه شد و صحنه های ناسیونالیستی و احساسات برانگیز آن کلی تشویق از مردم گرفت.قیاسی که در تبلیغات فیلم حسابی به کارش خواهد آمد.

اصولا هم محور قصه یعنی قاچاق دختران ایرانی به دوبی سوژه جذاب و البته ملتهبی است که شاید فقط مهدویان می توانست سراغش برود.پیش از این حتی شنیده می شد فیلم گرفتار ممیزی های زیاد و حتی افتادن به ورطه توقیف خواهد شد که خوشبختانه با قطعی شدن اکران عید،شایعات کمرنگ شدند.

مهدویان گفته ایده ساخت فیلم را از ترانه «دوبی» محسن چاوشی گرفته که در واقع برای ساخت کلیپ به او پیشنهاد شده بود. در فجر ۳۶ فیلم تنها کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه بصری(سینا قویدل) بود که جایزه نگرفت.طرفداران فیلم کاندیدا نشدن هادی حجازی فر و ساعد سهیلی را برنتافتند و به هیات داوران تاختند.

در خلاصه قصه فیلم آمده: «امیرعلی و نوشین دو جوان بیست و یک ساله قصد ازدواج با یکدیگر را دارند. خانواده ها چندان موافق نیستند. آن‌دو صبر پیشه کردند تا به مرور زمان رضایت خانواده‌هایشان را جلب کنند. آن دو یکسری رویای مشترک دارند. برنده شدن در لاتاری و دریافت گرین کارت آمریکا».

شناسنامه

کارگردان: محمدحسین مهدویان

نویسندگان: محمدحسین مهدویان، ابراهیم امینی

تهیه‌کننده: سیدمحمود رضوی

بازیگران: هادی حجازی فر، ساعد سهیلی، زیبا کرمعلی، جواد عزتی، حمید فرخ نژاد، امیرحسین هاشمی، نادر سلیمانی، مهسا باقری، مهدی زمین پرداز.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...